Keto hamburger

Bare ordet ‘hamburger’ får det nærmest til å flomme over av saliva i munnen på de aller fleste, og for å være helt ærlig: en skikkelig burger er det svært lite som slår!

Om du er glad i hamburger har vi en aldri så liten gladmelding til det: Spis i vei! Vel, vi må naturligvis gjøre noen modifikasjoner i og med at dette er en ketoburger – og det betyr selvsagt at vi dropper de butikkjøpte hamburgerbrødene og pommes frites.

En keto hamburger kan du utover disse små endringene lage akkurat som du bruker: burgerkjøtt (du kan lage burgeren selv eller kjøpe ferdig), cheddar, salat, dressing, bacon og brie – eller de andre tingene du måtte foretrekke.

Til vanlig regner man jo som kjent burgeren for ‘fy-mat’ men i den ketogene livsstilen er det en kjærkommen rett som gjør at man virkelig har muligheten til å hygge seg når helgen kommer eller når det er varme deilige dager på sommeren.

Som du ser på bildet i toppen av saken er det ikke spart på noen godsaker, og denne burgeren består av følgende:

* Thick & Juicy Big Beef Burger på 180 gram – 0 gram karbo

* To skiver Brie – Mon Ami – kjøpt på Coop Obs – 0,1 g karbo

* En skive med Tine Cheddar – kjøpt på Coop Obs – denne skjærer du med høvel – 0,3 g karbo.

* To ringer med vanlig gul løk – det er ikke mange gram så blir svært lite karbo her også. 100 g løk tilsvarer 5,7 g karbo.

* En skvett ketchup

* Grillmix salat – kjøpt på Rema 1000 – 75 gram gir 1,3 gram karbo

* Hvitløksdressing fra Salatmesteren – kjøpt på Rema 1000 – 0,1 gram karbo pr. 100 g.

Hvis du kjører litt stram keto så anbefales det omkring 6 gram karbo på en middag – og du er godt og vel i mål med dét her.

Dropp brød og pommes frites og kjør på med salat og alt det andre som er digg! Spis burgeren som en saftig biff!

En enkel, rask og deilig ketoburger!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Please reload

Vennligst vent ...